Information Note / Nota informativa

Dear all,

As part of our continuous effort to ensure the company’s cyber security, and following best practices, the day January 11 we will perform an automatic change of the VPN password. Once this change has been implemented, a password modification request will be prompted. Please, do not change the password until this message arrives.

Options available to change your password:

  1. Using your ordinary log-in access, from an IB Network;
  2. Using the following link: https://web.corp.iberia.es/GestionExternos - available for many users, both internal and external users. A similar option to the one below will appear and you will need to click on “Change Password”:
  3. In case none of the above options are available, through the Call Center: 74700 (for IB users) or +34915874700 (for external users). IMPORTANT: for this, you could be requested to send a copy of your ID/passport, so please have it ready with you.

It is important for you to take into consideration that the new password should: (i) not be sequential, e.g. Password1 a Password2; and (ii) it should contain a minimum of 8 characters, including numerical, upper and lower case letters.

Thanks for your support and understanding.

Regards,

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estimados todos,

Como parte de nuestro esfuerzo continuo de asegurar la ciber seguridad para la compañía, y de acuerdo con las mejores prácticas en esta materia, el dia 11 de Enero se realizará un cambio automático de la contraseña que empleáis para acceder a la VPN. Una vez este cambio suceda, aparecerá en vuestro próximo log-in una solicitud de modificación de la contraseña. Por favor, no la cambiéis hasta que ese mensaje aparezca.

Opciones disponibles para cambiar la contraseña:

  1. En vuestro acceso ordinario, conectados desde una red de Iberia;
  2. A través del siguiente link: https://web.corp.iberia.es/GestionExternos - disponible para numerosos usuarios, tanto de Iberia como externos. Os aparecerá una opción similar a la captura de pantalla siguiente y deberéis hacer click en “Cambio de Contraseña”:
  3. En caso de que ninguna de las anteriores opciones estuviera disponible, a través del Call Center: 74700 (para usuarios IB) o +34915874700 (para usuarios externos). IMPORTANTE: para esta opción, podrá ser solicitada copia de vuestro DNI/pasaporte, así que, por favor, tenedla preparada.

Es importante que tengáis en cuenta que la nueva contraseña: (i) no debe ser secuencial con respecto a la anterior, p.ej. Password1 a Password2; y (ii) deberá contener un mínimo de 8 caracteres, incluyendo numéricos, mayúsculas y minúsculas.

Gracias por vuestro apoyo y comprensión.

 
Volver